¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 1. september 2012

Lenge leve gjenbruken!


Heklekroken har blitt byttet ut med malerkosten. Husker dere møblene som ble med meg hjem på ren impuls? Det begynner å bli en stund siden nå. Planene var store. Men så dro jeg til Spania, kjøpte leilighet og brukte all min energi og kreativitet på å skape et hjem der. Hjemme i Stavanger stod møblene. Stablet bort i et hjørne på soverommet. Like brune og traurige. Helt til forrige søndag. Endelig fikk de nytt liv!

Gjenbruk er gøy. Finn noe gammelt. Fretex, loppemarked eller Gi-bort på Finn. Vær kreativ. Bryt regler. Skap noe unikt. Her ser dere hvor flott det kan bli!









Så! Hvordan klarte jeg å gi dem denne fantastiske looken? Først pusset jeg dem med sandpapir. Deretter tre strøk med Lady Veggmaling. Matt. Skikkelig dill å male rundt naglene på stolen. Godt jeg er et tålmodig vesen. For å få en glossy finish, hadde jeg til slutt et strøk med Trestjerner klarlakk, blank. Maling + utstyr kostet meg mer enn møblene. Men pytt, pytt. Ingen tvil om at det var verdt det! Og rosene er Fairtrade. Det kan vi også like. Fås kjøpt på Mester Grønn.

Deres tidligere, kjedelige liv...
Nå! Nytt, fresht og glossy!

1 kommentar:

re:signert sa...

Takk for kommenatr. SÅ hyggelig. Putene er gamle gardiner. De hang i huset mitt fra 1954 da jeg overtok i vinter. Fin fint her hos deg. Artig å svinge innom. Det bordet i korall har faktisk jeg også steånde på et lager. Festlig å se. Over og ut her fra regnvåte Rosendal. Snarlig gjensyn. Signe