¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 16. juni 2012

Ukene som gikk

Tiden flyr når jeg har det gøy. Ute og farter hele tiden. Stavanger, Spania, Stavanger. Hit og dit, frem og tilbake.

17. mai.

Huttemegtu! Den kaldeste 17. mai i hele mitt liv. Heldigvis passerte folketoget på Jørpeland på under 10 minutter, og vi kunne løpe tilbake til bilen. 
 
Før toget var vi på besøk hos bestemor. 4 flotte kvinner i 3 generasjoner.
Været. 

Alle snakker om været. Varmen kom til Stavanger nest siste uken i mai. Som vi koste oss. Vi gikk rundt med et stort smil og hadde helt glemt at tidenes verste 17. mai bare hadde vært noen dager tidligere. Den 16. mai hadde vi latterlige 6 grader. 6 dager senere var det 26. Solen skinte til langt utpå kveld. Herlig å komme hjem fra jobb og sette seg ut. Nyte varmen og fuglekvitter.



Og naboen, han vasket terrassen min. Skrubbing og høytrykkspyling. Snille naboen! Men godværet varer ikke evig i Stavanger. Uken etter kom nordavinden og det ble kaldt. Da hadde jeg allerede flyktet til Malaga og kunne nyte strålende sol og varmegrader som bikket 30.

Spaniaturen.

Det var en kjapp visitt denne gang. Ned og sjekke posten, treffe på venner og nyte forsommeren ett par uker. Jeg fikk helgebesøk av Fru Brasil og PJ. Viste frem den flotte byen jeg har delvis flyttet til. Vi trasket rundt i gamlebyen, langs havnen og stranden. Shoppet og spiste god, spansk mat. Lesket oss med cava og lokal rødvin. Kjekt å få besøk!





På anbefaling fra mine gjester, skaffet jeg meg en ny app. DMD Panorama. Med den kan jeg ta kule panoramabilder. Her er stranden Malagueta og det romerske teateret med Alcazaba i bakgrunnen.



Velkommen hjem.

Vel hjemme i Stavanger kom varmen tilbake. For en dag. Jeg satt ute på terrassen og leste, og fikk plutselig champagne av naboen. Snille naboen! Tidenes rareste bok kjøpte jeg i en bokhandel på flyplassen i Malaga. Hello Kitty must die, av Angela S. Choi. Med den tittelen måtte jeg bare kjøpe boken. Absolutt å anbefale til dem som liker sære bøker. Kan minne om bøkene til Chuck Palahniuk.


Jobb.

De siste dagene har det vært mye jobb. Den ene kvelden var vi på Flor og Fjære. Fantastisk sted. Palmer, sitrontrær, kaktuser og blomster i alle regnbuens farger. Hele 50 000 planter er plantet der i år. Hvem skulle tro det var mulig å ha en slik park på en forblåst øy i Hidlefjorden. For en fryd å rusle rundt i de forskjellige hagene, og spise utsøkt mat i restauranten.



Senk skuldrene.

Nå er det helg og jeg lader batteriene. Søss, Svensken og Go'guttene har vært innom på lunsj, før de skulle ut på tur. To oppspilte gutter som ikke visste hvor de skulle. Til Tyrkia, kanskje? De svever oppi luften nå. Turen går til Hyttå, hvor mormor og morfar venter på at guttene skal ankomme.



Jeg skulle så gjerne blitt med, men blir nok værende her oppe i nord til sommerferien starter i juli. Stavanger er et fint sted, selv om det øser ned. Da er det herlig å sitte inne, tenne litt lys, lese og drikke varm, grønn te.

Ingen kommentarer: