¡Hasta la victoria siempre!

onsdag 20. juni 2012

Dekorative mønstre på bordet

På søndag kom Martemor innom på et lite besøk. Veldig koselig. Siden jeg hadde Søss med familie på lunsj på lørdag, hadde jeg fortsatt litt frukt og snacks igjen å servere. Endelig fikk jeg bruke det flotte fatet jeg kjøpte i vår. Det var et skikkelig funn på Fretex. Like fint som nytt. Den lille muggen fant jeg noen uker senere på NMS Gjenbruk. Digger dette mønsteret og fargene. Ønsker meg flere deler i dette servicet. Barcarole fra Figgjo Fajanse. Produsert en gang på 70-tallet.

Barcarole
My Little Darling
Martemor hadde med en gave til meg. Jeg hadde jo hatt bursdag for en stund tilbake. Heldige meg! En lekker espressokopp med asjett fra Ritzenhoff, med det klingende navnet; My Little Darling. Mønster med kaffebønner og blomster. Deilige farger. Elsker den. Nytt samleobjekt. Koppen tar jeg med meg til leiligheten i Spania i juli. Gleder meg til å stå opp på morgenen og nyte en espresso, mens jeg sitter ved spisebordet og ser Malaga våkne til liv.
 

Ingen kommentarer: