¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 5. mai 2012

Sex Me Up!

Ung og sunn. Lenge! Det er målet. Hvordan? Med et stort glass hjemmelaget juice til dagen.

Juicebarer som serverer nypresset juice og sunn mat er trendy i det store utland. Jeg kjøpte juicemaskin for flere år siden, etter en magisk opplevelse i en av Amsterdams juicebarer. Sist jeg var innom Kastrup for et flybytte til Stavanger, oppdaget jeg Joe & The Juice. Fantastisk konsept. Himmelske juicer, lekkert interiør og bak disken; veltrente menn som presser fruktsaften ut av tropiske frukter så bicepsen buler. Helt greit å slå i hel noen timer der.


Det måtte bli Sex Me Up på meg. Eple, pasjonsfrukt og ingefær.


Siden juicemaskinen kom på kjøkkenbenken, har jeg vært flink å lage juice. Men med lite variasjon i smaken. Appelsin, eple, gulrot og litt ingefær. Nå har jeg derimot startet å eksperimentere. Fri fantasi! Plutselig er "fem om dagen" lekende lett. Jeg loggfører juicene jeg lager, og setter karakter. Se frem til juiceblogging fremover, og sleng deg med!

Ukens juicer!

Søndag
Brokkoli: ca 100g
Agurk: 1/3
Eple: 1stk
Gulrot: 1stk
Ingefær: liten bit

Terningkast: 3
Note: Gusjen farge. Bør ikke ha i gulrot.


Mandag
Tomat: 1stk
Eple: 1stk
Gulrot: 1stk
Ingefær: liten bit

Terningkast: 5
Note: Mild og søt smak. Fin farge. Vær forsiktig med ingefæren.

Tirsdag
Blomkål: ca 100g
Gulrot: 1stk
Tomat: 1stk
Rød søtpaprika: 1/5

Terningkast: 3
Note: Veldig tykk. Bør muligens ha i et eple for å få den tynnere. Grønnsakssmak.

Onsdag
Eple: 1stk
Appelsin: 1stk
Gulrot: 1stk
Tomat: 1stk
Ingefær: liten bit

Terningkast: 5
Note: Frisk smak!

Torsdag
Agurk: 1/3
Brokkoli: ca 100g
Grønt eple: 1stk
Ingefær: liten bit

Terningkast: 6
Note: Et grønt vidunder!

Fredag
Grapefrukt: 1/2
Appelsin: 1stk
Gulrot: 1stk
Tomat: 1stk
Druer: 20-30stk
Ingefær: liten bit

Terningkast: 4
Note: Grapefrukten gjorde den litt bitter. Kanskje et eple gjør susen.

Lørdag
Grapefrukt: 1/2
Appelsin: 1stk
Gulrot: 1stk
Eple: 1stk
Druer: 20-25stk
Ingefær: liten bit

Terningkast: 5
Note: Mindre bitter med eple.


Skål for helsa!

1 kommentar:

Solstjerne sa...

Må bare innrømme at dette fristet altså. Er ikke den som drikker så mye kjøpe juice for det smaker "kartong" liksom. Hmmm vurderer sterkt og prøve noen av disse variantene dine. Takk for at du deler dette. :D