¡Hasta la victoria siempre!

søndag 29. april 2012

En hyllest til 50-øringen!

Lørdag var dagen. Med lommene fulle av klirrende 50-øringer tok jeg dem med på en siste heisatur. Vel fortjent! Etter nesten 140 år er det nå over og ut for denne karen. Reisefondet mitt ble rensket for 50-øringer, og består nå kun av kronestykker. Jeg startet dette fondet for noen år tilbake. Drømmen er å kunne dra på ferie og betale den med bare oppsparte mynter. Foreløpig har jeg nok til en tur med danskebåten. I lavsesongen. En vei.


For en festlig lørdag jeg hadde. Solen skinte og jeg tuslet nedover til byen. Klirr-klirr!
Først på Fretex og snoke rundt. Fant en lekker, liten glasskål i sort. Den blir nok med meg i bagasjen neste gang jeg drar til Malaga.


Så på Søstrene Grene og kikke etter ting jeg ikke visste jeg trengte før jeg ser dem. Ark i retromønster. Det måtte jeg jo ha. Kan lage mye kjekt med det. Kort. Bilder. Origami.


H&M har mye fint. Og billig. Finfint sjal i rosa med polkadotter til halv pris. Må ha!


Neste stopp biblioteket. Alt kan lånes hjem gratis. Ingen 50-øringer var nødvendig her.

Man blir sliten av å telle 50-øringer. Tid for kaffekos. Stor caffe latte på 7/11. Trasket bort til Gamle Stavanger med koppen i hånden. Satte meg på en benk i solen. Slo av en prat med den hyggelige, gamle damen som bodde i huset på hjørnet. Vi var begge veldig glade i vår, sol og fargerike blomster.




Fortsatt 50-øringer til overs. Kvelden skulle tilbringes i stresslessen med pizza og film hos tangopartneren. Jeg er ikke så streng som i fjor og kjøpte litt lørdagssnop til filmen. Favorittene mine ble betalt med de aller, aller siste ørene.


Tenk! En lørdag med mange gode opplevelser, hvor alt ble betalt med 50-øringer. Morsomt! Vel. Ikke alle syntes det var like morsomt da jeg kom frem til kassen for å betale...
 

1 kommentar:

Gro sa...

Hei du.
Har vært innom å kikka på pulsvantene du har heklet etter oppskriften min. De var knallfine, og så morro at du likte oppskriften og heklet mange. Herlig.
Og så koselig blogg du har.
Klem :o)