¡Hasta la victoria siempre!

tirsdag 7. februar 2012

Flower power!


Blomster som pynt er inn som aldri før. Går vi mot en ny hippietid, mon tro? Jeg har begynt å skimte slengbuksene i enkelte butikker, så jeg blir ikke overrasket.

I vårt forbrukersamfunn hadde det nok vært greit med en protest blandt dagens ungdom. Hvordan verden skal overleve slik som vi sløser med resursene, undrer jeg meg over titt og ofte. Så! Ja til blomstermakt, livsnytere og kjærlighet! Nei til materielle behov og luksusjag!

Som en hyllest til hippienes ideologi har jeg heklet flotte, fargerike blomster. Både den lilla og røde blomsten har blitt tovet. En idé jeg fikk i begynnelsen av januar, som jeg bare måtte prøve ut. Godt fornøyd med resultatet. Blomstene kan brukes som brosjer, pynt på vesken, i håret, på skjerfet, som nøkkelring og alle andre steder man har lyst å piffe opp. Jeg har tatt utgangspunkt i blomstene til rose hip, og heklet min egen vri.

Og blomster, det gir vi til dem vi er glad i. Søss har fått den lilla. Mor den røde. Den rosa passet så fint til både sjalet og den nye vesken min, at jeg beholdt den selv.




Blomstene er mitt bidrag til Pinnekrokens utfordring Lag noe til en du er glad i.

Peace and love!

3 kommentarer:

Martemor sa...

Du er kjempe flink Veronika:-)

Señorita Vero sa...

Takk for koselig hilsen, Martemor ;) Gleder meg til neste kaffekopp vi skal ha sammen :) Klem

ladybug sa...

Blomster er så absolutt noe å gi til dem man er glad i :-)

Takk for at du deltar i utfordringen vår.

-pinnekroken-