¡Hasta la victoria siempre!

torsdag 12. januar 2012

Bella Marbella



Jeg har vært på en del dagsturer til Marbella det siste halvåret. Marbella er stedet hvor fiffen holder seg. Her suser den ene Porschen etter den andre forbi meg. Jeg møter på menn med bling-bling i ørene som holder rundt sin dyrebare skatt; en bitteliten puddel pyntet med flott rosa vest og halskjede som blinker like mye som eierens ørepynt. Solbrune, middelaldrene menn med halvlangt sølvgrått hår tar seg en utepils og soler seg enda litt mer. Nordeuropeiske fruer står i parken med staffeliet og øver seg på å bli kunstnere.

Og her befinner advokatene mine seg. Ja, det høres flott ut, men det er mer en nødvendighet enn et forsøk på å menge meg med fiffen. Investering av eiendom i utlandet kan være en risikosport. Da lønner det seg å ha kontakt med noen som vet om alle fallgruver og sjekker opp det som må sjekkes opp.

Fiff eller ikke fiff. Marbella er uansett et vakkert sted som er vel verdt et besøk. Jeg elsker å gå meg vill i de trange gågatene i gamlebyen. Plutselig kan jeg oppdage et bittelite plaza, med en koselig uterestaurant. Der setter jeg med ned og nyter en kaffekopp under parasollen, mens jeg beundrer balkongene rundt meg som drukner i flotte, fargerike blomster.






1 kommentar:

ANNEPÅLANDET sa...

Fiffen eller ikke - Marbella er en vakker by! Vi var der på ferie i fjor, og jeg ser ikke bort fra at vi drar dit igjen en gang. Nydelige bilder du har tatt - helt ok kontrast til all snøen her jeg bor... :-)