¡Hasta la victoria siempre!

mandag 2. januar 2012

365 + 1 - 2

Male, male, male. Ikke tid til jul i år!
Jeg dukket ned i malingsspannet første juledag, og romjulen og nyttår var over før jeg fikk sukk for meg. Plutselig er jeg i 2012!

OK, litt tid til jul likevel!
Julaften 2011 ble holdt sammen med familien på Skype. Her er vi i gang med å åpne julegaver. Søss og Svensken beundrer de flotte tøflene Svensken fikk av Taunissen og jeg følger nysgjerrig med.
Noen nyttårsforsett har jeg ikke satt meg enda. I 2011 skulle jeg ikke spise snop. Bare for å teste selvkontrollen. Jeg så for meg måneder med abstinenser, som en stakkars nikotinavhengig som hadde kuttet røyken. På vei til kassen på Remabutikken, skulle jeg stå suglende over smågodtet, og bedrøvet forlate butikken med et nedstemt sukk. Men det gikk jo lekende lett! Så da julen kom bestemte jeg meg for å kjøpe en godtepose som jeg skulle kose meg med, selv om det ikke hadde gått et helt år enda. Jeg kjøpte nok til en liten skål, var kvalm etter den fjerde tingen og orket ikke spise mer. Så godt var det.

Sukk! Må jeg virkelig spise dette?
2011 var et effektivt år, hvor jeg fikk utrettet mye. Jeg lærte å danse tango, kjøpte leilighet i Spania, pusset opp og innredet flere rom. Jeg har hatt mange koselige stunder sammen med venner og familie. Det har vært tid til meg selv, turer med kameraet, flere konserter, kunstutstillinger og teater.
Besøk, småprat og hekling kan lett kombineres!
Jeg dro på påsketur til Athen og på forretningsreiser i Sverige. Utallige prosjekter på jobb har blitt planlagt, igangsatt, følgt opp og avsluttet. Heklekroken har vært flittig i sving. Kilometervis av garn har blitt forvandlet til vakre sjal, fargerike grytekluter, glassbrikker, tøfler, hansker og annet nyttig smånips. Jeg skrev hele 97 blogginnlegg (+ 10 utkast som ikke ble publisert), og har klart å lese flere bøker enn på mange år.

Nå står 2012 for tur. Mye spennende kan skje. Med den nye leiligheten i Spania, blir nok fokuset i 2012 å ferdigstille oppussingen og mingle blant spanjolene. Men jeg drømmer om å danse tango i Argentina, og oppleve en storby i et nytt land. Kuala Lumpur, kanskje?


Jeg har 364 blanke ark som kan fylles med alt det livet har å by på!

Godt nytt år, kjære blogglesere!

4 kommentarer:

helen og gutta sa...

Hei, høres ut som om du har hatt en fantastisk begivenhetsrikt år, tror nok at 2012 blir vel så bra for deg. er imponert over alt du har fått utrettet, du er god du :-) Godt nytt år . klem

Berit sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år!

Hegeslilleboble sa...

Du har fått gjort veldig mye i 2011 ja! Både på jobb og ellers;). Skikkelig flink er du, godt eksempel for oss andre. Er sikker på at det nye året blir helt supert det også:). Kos deg i varmen, her er det storm i vente.....

Señorita Vero sa...

Takk og godt nytt år til alle sammen! Har en god følelse for 2012, og ser frem til mange nye opplevelser og utfordringer :)