¡Hasta la victoria siempre!

søndag 6. november 2011

Vero mekker bil

Vi opplever tidenes varmeste november og prognosene tilsier at mildværet vil fortsette frem til advent. Men! Jeg stoler ikke på meteorologer. Nå er det på høy tid å få vinterdekkene på. Og sånt må jeg jo lære å mestre selv!

Turen gikk derfor hjem til mor og far. Far er Superfar som fikser alt, og han lærer villig fra seg triksene til eldstedattera.

Superfar har skjønt det. Skal man mekke damebil, må man matche inventaret.

Jeg er godt i gang. Bilen er jekket opp, og jeg skrur. Mot venstre! Sier Superfar.

Sommerdekk av.

Vinterdekk på.

Mer skruing. Mot høyre! Instruerer Superfar denne gang.

Skru godt! Får jeg beskjed om fra min læremester. Og jeg skrur med alt jeg har av krefter.

Dette er Superfars bustete garasjekompis.

Alle dekk er skrudd godt på plass, og lufttrykket må sjekkes. Veldig viktig, dere!

Litt mer luft. Til måleren viser 2,2 og 32. Dekket er nå helt perfekt.

Da er det bare siste finisj som gjenstår.

Vips! Micraen er klar for vinteren! Skulle jeg nå punktere langs en øde landevei, er det ingen tvil om at jeg hadde fikset et dekkskifte på null komma niks!

Men mer mekking måtte til. Jammen hadde frontlykten også gått. Yay! Jeg var ikke sen om å dukke under panseret.

Hvem sier man ikke kan mekke med lekker lilla neglelakk?!

Damefingre er hendig å ha når man skal komme til inni her.

Etter hardt arbeid må det skikkelig mannfolkkost til: BIFF!!!

Hos mor og far grilles det året rundt.

To sultne, hardt arbeidende. Klare til å hugge innpå.

Nam!

Ingen kommentarer: