¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 6. august 2011

Formiddagskaffe


Lørdag formiddag er favorittstunden min. Da lager jeg meg en god frokost som avsluttes med en nybrygget kopp kaffe. Som oftest er dette min aller første kaffekopp i uken. Den nytes til det fulle.

Formiddagskaffen min denne lørdagen har vært Økologisk Bourbon Jungle. Kjøpt på Kaffehuset i byen. Jeg elsker å ta turen innom her. Snuse rundt på all den gode kaffen og teen. Føler meg nesten beruset når jeg går derifra.

Kunnskapstørst som jeg er, ønsket jeg å vite mer om kaffen jeg hadde kjøpt. Ved hjelp av Google finner man ut av det meste.

Bourbon Jungle dyrkes av en farmer i El Salvador som lar Bourbonplantene vokse helt vilt.

Kaffe fra El Salvador. Eksotisk! Plutselig fikk jeg lyst til å reise til El Salvador og oppsøke denne kaffedyrkeren. En gang skal jeg loffe gjennom Mellom-Amerika. Kanskje jeg klarer å finne kaffebonden med de ville Bourbonplantene?

Videre beskrives kaffen som: Bløt, søt og røde bær på lukt. Et noe skjult, men behagelig bærpreg, og krydder som kanel og vanilje i smak. Medium body og intensitet, med en lett og frisk avslutning. (Kilde: Kaffekværna)
 

Ingen kommentarer: