¡Hasta la victoria siempre!

søndag 3. juli 2011

Gode venner gir fantastiske opplevelser

Jeg har hatt en utrolig kjekk og variert helg, proppet med flotte opplevelser sammen med herlige mennesker.

Back to my Roots Happy fest! 
Surferen Willy forlater Stavanger for å flytte nordover, og inviterte til fest. Fest med VIP rom, Champagne, jordbær levert på døren fra Fister og sprell levende trubadurer. Hele leiligheten var fylt med feststemte mennesker som ville ta farvel med kjernekaren. 

Willy & Vero
Trubadurer! 

Grand Slam Stavanger
Nok en gang har byen vært full av sand og lettkledde atleter fra alle verdens land. Været har ikke vært helt på topp dette året, men jeg var heldig da jeg tok turen ned lørdags ettermiddag. I strålende sol satt Tangopartneren og jeg på hovedtribunen og fikk med oss noen av kampene til kvinnene. Tyskland mot USA og Nederland mot Brasil. Spennende kamper og mye liv på tribunen. Senere fikk jeg også smugtittet litt på de sexy volleyballgutta fra trappen i Gamle Stavanger.



Etter en dose med volleyball trasket vi rundt i Vågen med solbrillene på. Drakk cappuccino, spiste Häagen Dazs iskrem og koste oss i folkemylderet.

 Med Moods of Norway skuta i byen,
var det jammen bra jeg hadde valgt rette sko for dagen!   

Ro på Tungenes Fyr
Spanjolen inviterte meg med på søndagstur til Tungenes Fyr. Der gikk vi tur i fjæra, pustet inn frisk sjøluft og bare nøt freden.




Hele sommeren er det åpen kafé på fyret, med deilig hjemmebakst. Det er koselig å sitte her og se ut mot havet. Og nyte den flotte rosen bordet er pyntet med.


Tapas! 
På vei hjem fra Tungenes Fyr ble jeg invitert med på tapas. Spanjolen har nettopp vært i sitt fedreland, og det er helt utrolig hva han har klart å få med seg tilbake i kofferten. Bordet ble dekket med de herligste andalusiske delikatesser.


I stuevinduet hans står denne flotte kaktusen og blomstrer. Nydelig! 

Ingen kommentarer: