¡Hasta la victoria siempre!

søndag 12. juni 2011

Kontinentale delikatesser

Det har vært internasjonalt market på torget i byen, men de deiligste matvarer fra kontinentet. Her kunne man få prøvesmake, spise paella i solskinnet og kjøpe med seg herlige delikatesser hjem.

Det er så gøy å handle på torget. Å handle mat er plutselig en helt annen opplevelse. Det er skikkelig trasig å ta turen innom en vanlig norsk dagligvarebutikk. Med handlelisten i hånden gjør jeg unna handelen på rekordtid, uten kos. Å handle på torg og matmarked er noe helt annet. Her kan jeg sulle rundt i timesvis. Alltid så mye godt å velge mellom, og jeg lar meg friste av det meste.

Torget i Stavanger
 Spansk mat er min favoritt

Jeg var plent nødt til å kjøpe med meg noe av herligheten.

Jeg kjøpte spansk geitost og den originale krydderpølsen, samt oliven fra Frankrike. 

Så bare noen raske småærend i byen, før jeg trasket hjemover for å lage meg et herlig måltid.


På fagspråket hadde retten blitt beskrevet som noe sånt som: Kontinentale delikatesser servert på en seng av frisk, norsk ruccola og smakfulle cherrytomater fra Finnøy av den ypperste kvalitet. Med litt Extra Virgin olivenolje på toppen, spesialimportert fra det andalusiske kjøkken.

Retten var helt himmelsk!
   

Ingen kommentarer: