¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 4. juni 2011

Heklede glassbrikker

Bestevenninna mi har hatt bursdag! Vi er begge glad i å lage ting, og til bursdager og jul sender vi alltid noe gøyalt i posten til hverandre. Noe kjøpt og noe laget. Bestevenninna mi er japansk, og bor ett par togtimer sør for Tokyo. Vi møttes på vår første dag på spanskstudiet i Mexico City i 2002, og utviklet et fantastisk vennskap de årene vi bodde i samme by.

I år heklet jeg 4 glassbrikker som jeg sendte sammen med Bokhandleren i Kabul oversatt til engelsk, norsk sjokolade, lakris og Rett i koppen. Megumi er den eneste utlendingen jeg kjenner som liker lakris! Kanskje sitter hun i dette øyeblikk på en pute på Tatamigulvet, med glassbrikken og en kopp på det lave bordet, drikker Rett i koppen suppe, nyter en lakris og leser i boken til Åsne Seierstad. Et lite stykke Norge i et koselig hus på den japanske landsbygden.



Idéen til glassbrikkene fikk jeg da jeg heklet gryteklutene tidligere i vår. Det er samme oppskrift, men jeg avslutter etter den niende, tiende runden. Det var veldig morsomt å lage, og en kjekk gi-bort-ting. Det kommer definitivt til å bli heklet flere av disse, så snart jeg er ferdig med blomstersjalet mitt (som viste seg å være et større prosjekt enn først antatt) og noen babytøfler. Jeg fikk så mye skryt av disse babytøflene jeg blogget om her forleden dag, at jeg fikk lyst å lage litt flere jeg kunne gi bort.
 

2 kommentarer:

Berit sa...

De var kjempefine, likte fargene veldig godt :) Fikk lyst til å lage sånne!

Señorita Vero sa...

Tusen takk, Berit! Med dine hekleferdigheter lager du dem på 1-2-3! Lykke til :)