¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 18. juni 2011

Halvveis til målet?

Planlegging er halve jobben, sies det. 

Å bli ferdig med blomstersjalet, fylt med de 96 nydeligste hawaiiblomster, ga meg et skikkelig kikk. Er fornøyd med det. Skulle kanskje tro jeg var lei av å hekle blomster nå, men neida, den gang ei! Blomster er fortsatt like digg, og jeg vil ha enda et blomstersjal. Det skal være fylt med store, herlige japanske blomster i friske rosa-/rødtoner. Denne gangen skal jeg ikke pøse på med allslags farger, slik som jeg har for vane å gjøre. Dette skal bli stilrent.

Og sjalet har jeg virkelig planlagt ned til den minste detalj; hvor mange blomster, hvilke farger, hvor mange kombinasjoner, plassering av blomstene, lengde og bredde. Noen ganger er jeg bare så strukturert!

Gleder meg til å sitte i godstolen og hekle frem de japanske blomstene. Kose meg med en kopp grønn te og tangomusikk i bakgrunnen. La tankene fly tilbake til sommeren 2008, da jeg loffet rundt i det eventyrlige landet Japan.

Her utkledd som Geisha i Kyoto
 Kimonoen plukket jeg ut selv
"I think I'm turning Japanese"

Ingen kommentarer: