¡Hasta la victoria siempre!

tirsdag 21. juni 2011

En god dose kultur!

Det er sommer, og det skjer så mye gøy i byen. Med en diger porsjon D-vitaminer er jeg proppet med energi og vil være med på alt!

Kultur! Det er herlig, det!

Teater!
Jeg har vært på Rogaland Teater og sett Jungelboken 2099. Asfaltjungelen! Jeg ble helt betatt. Det var utrolig underholdende, og jeg levde meg virkelig inn i historien. Rå kostymer og koreografi, musikk og dans.

Jeg var i farten da jeg skulle gå hjemmefra, og glemte å ha med meg speilrefleksen. Den har ikke grodd helt fast rundt halsen enda. Heldigvis hadde jeg iPhonen veska, og fikk knipset noen bilder i elendig kvalitet.

 The urban jungle!
 En fullsatt sal!

Konsert!
Takk til Statoil som lot noen av oljepengene dryppe på oss siddiser i oljehovedstaden. På lørdag var det gratis utekonsert i Bjergstedparken med Stavanger Symfoniorkester, Ingrid Olava med orkester, Sirius, Eva and the Heartmaker og sist, men ikke minst; The September When. Rundt 7000 musikkglade mennesker møtte opp for å ta del i begivenheten.

 
Det var en nesten skyfri himmel!

Jeg var i godt selskap, med både Søss (her fotograf), PJ, Fru Brasil og Mor Brasil på besøk fra Rio

Stavangers store helt, Morten Abel, var i skuddet

Kunstutstilling!
Tou Scene er et utrolig kult konsept. Digger dette stedet! Rundt 50 kunstnere har inntatt Base Camp-lokalene, og her er det kunst i alle slag. Noe bra, noe rart, annet bare sært. Akkurat slik som en kunstutstilling må være. Jeg lokket med meg Søss på utstillingen i helgen. Kjekt å se hva som rører seg i det lokale kunstmiljøet, og jeg ble både imponert og inspirert.

Med totalt hekle- og strikkedilla, er jeg overbevist om at dette innslaget var ment for meg!

Squeeze it!

 Jeg ville også lage kunst, og skviset bittelitt!

 Et skikkelig roterom!

 Ola Nordmann? Eller en ekte siddis, kanskje?
 
 
 Søss og jeg er kommet i kunstmodus!

Utstillingen er åpen frem til 26. juni, og det er helt gratis! Koselig kafé finnes det også på stedet, så her er det ingen unnskyldning for å ikke ta turen innom.

Neotango! 
Tangopartneren er kommet hjem fra forretningsreise. Yey!

På søndag danset vi neotango i solnedgangen på Sandnes Brygge. Magisk! Neotango er argentinsk tango med moderne og klassiske tangobevegelser i harmoni med musikk i alle kategorier. Det er denne dansen Tangopartneren og jeg er blitt så frelst i.

Frem til jeg får tillatelse til å legge ut video av Tangopartneren og meg i fri utfoldelse på stuegolvet mitt, får du nøye deg med denne videoen av et annet dansepar, på et annet stuegolv.


Og nå er det bare til å glede seg til andre aktiviteter som er like rundt hjørnet; World Tour i sandvolleyball, Cutty Sark Tallship's Race, Gladmatfestivalen... Oioioi!
 

Ingen kommentarer: