¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 16. april 2011

Luksus i påsken

Påsken er høytiden hvor nordmenn flest lever primitivt. Nesten alle skal på hytten. Middagen kokes i skauen, og alle har en Kvikk Lunsj i sekken. Skitur er viktig. Folk kaver seg av gårde innpakket i ull og bobleklær fra topp til tå, hygger seg med iskald utedo og lukter vondt etter flere dager uten tilgang på dusj.

Jeg er en ekte loffer som kan leve månedsvis i en ryggsekk. Men det er i varmere strøk. Hyttetur i Vinternorge er ikke noe for meg. Når folk drar til fjells, rømmer jeg til varmen. Denne påsken er ingen unntak. Og i år unner jeg meg skikkelig luksus; business class og 4 stjerners hotell. Sweet!

Hva pakker jeg med meg på luksustur, da? Jeg har verken Gucci briller, Louis Vuitton veske eller sko fra John Galliano.

Men det er en ting jeg har. Tangopartneren ga meg en lekker julegave i fjor, som passer perfekt til luksusturen min. Himmelsk duft fra Christian Dior og en lekker sort, liten veske med gullkanter.

Ah! Jeg kommer til å dufte som en rik Hollywoodfrøken gjennom hele påsken.
 Og med Christian Dior i kofferten, er det bare til å fortsette pakkingen. 

Friske sommerbluser fra Mexx. Den rosa er en gave fra Søss. Nydelig, rett og slett. Og så lett å ha med seg på tur. Perfekt!
Mine bohemske øredobber må være med på luksusturen. Det er mitt favorittpar. Jeg kjøpte dem av en hyggelig gammel tyrker, i butikken hans med 75 575 par øredobber, under påsketuren min i Istanbul for 2 år siden. Vi satt og drakk te og hadde en fin, lang samtale.

Blomster i håret gir meg en frihetsfølelse, som er viktig å ha når jeg er på tur. Solbriller er et must når jeg drar til et sted hvor solen skinner. Det myke sjalet med blomster i herlige farger matcher blomstene i håret, og kan være godt å ha rundt skuldrene hvis det blir litt kjølig.

Med disse skoene blir jeg ekstra elegant. Og de er garantert mye mer komfortable enn skoene til John Galliano. Litt hæler, men ikke så mye at jeg får vondt i bena når jeg rusler rundt i koselige gater.

Ingen kommentarer: