¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 19. februar 2011

Tango for 2

Første kurs i tango er unnagjort. Jeg har blitt ført og forført over dansegulvet av et titalls menn hver onsdag kveld de siste seks ukene. Tangomusikk har blitt en del av hverdagen min, og jeg danser rundt på stuegolvet i takt med tangorytmene her hjemme.

Drømmen om Argentina og Buenos Aires blir mer virkelig for hver dag som går.

På torsdag starter det opp nytt tangokurs på Rød trapp - Argentinsk Tango & Milonga. Navnet mitt står selvfølgelig på deltakerlisten. Og denne gangen blir det med fast dansepartner. Vi er begge blitt helt hekta på tango, så dette blir gøy!

De siste dagene har jeg rotet rundt på internett, på jakt etter ny tangomusikk med bra beat. Moderne tango med innslag av rap og elektronika er det jeg liker best. Jeg har opprettet en spilleliste på Spotify, som blir flittig spilt. Musikken er så følelsesladet; sentimental og sensuell. I går, da jeg skulle gjøre meg klar for natten, skulle jeg høre en låt mens jeg pusset tennene. Det endte opp med at jeg satt to timer foran PCen med nypussa tenner og digget meg gjennom den ene tangolåten etter den andre.

Her er et lite utvalg fra mine nye oppdagelser. Forhåpentligvis gjør musikken deg like glad som den gjør meg.

Otros Aires - Milonga Sentimental

Bajofondo - Pa' Bailar

Narcotango - Solo por hoy

 
Melingo - Narigón

Trio Garufa - Gamulan

Gleder meg til jeg også kan danse tango med foten i en eske, slik som i denne videoen. Når det er snakk om moderne tangomusikk, kan jeg ikke unngå å nevne Gotan Project, som er en av mine favoritter. Har hørt på Gotan Project i en årrekke, og blir aldri lei av musikken deres. I denne låten kombinerer de tango med rap, som gir et skikkelig funky resultat. Enjoy!

 
Gotan Project - Mi confesión

Ingen kommentarer: